Lediga jobb som Controller i Nynäshamn

Se lediga jobb som Controller i Nynäshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nynäshamn som finns hos arbetsgivaren.

Controller till kommun i söderort

Ansök    Nov 15    Adecco Sweden AB    Controller
Om tjänsten Som Controller kommer du att vara verksam inom ledningsstöd. Det innebär att du kommer ge stöd och service till chefer och budgetansvariga, medverka i budget, prognos, uppföljning, analys och bokslut samt utveckla och arbeta enligt ekonomistyrningsmodellen. I arbetet förväntas du genomföra och kommunicera resultat av analyser och beräkningar av verksamhetsekonomi för att säkerställa bra verksamhet under rådande ekonomiska förutsättningar. Tjän... Visa mer
Om tjänsten
Som Controller kommer du att vara verksam inom ledningsstöd. Det innebär att du kommer ge stöd och service till chefer och budgetansvariga, medverka i budget, prognos, uppföljning, analys och bokslut samt utveckla och arbeta enligt ekonomistyrningsmodellen. I arbetet förväntas du genomföra och kommunicera resultat av analyser och beräkningar av verksamhetsekonomi för att säkerställa bra verksamhet under rådande ekonomiska förutsättningar.

Tjänsten som Controller är ett längre konsultuppdrag med önskad start 9/1-2024 och slutdatum 20/12-2024.

Om dig
Vi söker dig som är initiativtagande, flexibel och handlingskraftig samt analytisk och noggrann, en god pedagog och kommunikatör som kan omsätta och förmedla ekonomiska samband. Du kan både arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga. Du ser helheter och hittar lösningar samt är lyhörd för verksamhetens behov och har en god förmåga att ge stöd. God förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Erfarenhet av arbete inom området och erfarenhet av ekonomiska sammanställningar krävs.

Viktigt för tjänsten är:
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
- Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet.

- Det är meriterande om du har jobbat i Unit4 Business World (Agresso) och beslutstödet Hypergene samt om duhar kommunal erfarenhet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Erik Örvell på e-post [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco | Konsult | Söderort | Kommun | Ekonom | Controller | Konsultuppdrag | Stockholm Visa mindre

Marinen söker senior controller

Ansök    Maj 12    Försvarsmakten    Controller
Marinen befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig? Om ekonomisektion Ekonomisektionen ansvarar för att utveckla, samordna samt leda marinens ekonomistyrning, skapa beslutsunderlag till marinledningen och därtill att kontinuerligt ... Visa mer
Marinen befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta i ett engagerat och sammansvetsat team där du får möjlighet att utvecklas samtidigt som du bidrar till organisationens utvecklingsresa. Låter detta som någonting för dig?

Om ekonomisektion
Ekonomisektionen ansvarar för att utveckla, samordna samt leda marinens ekonomistyrning, skapa beslutsunderlag till marinledningen och därtill att kontinuerligt utveckla och effektivisera ekonomiprocesserna i marinen. Vi ansvarar också för att driva marinens budgeterings- och uppföljningsarbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten som senior controller innebär ett brett spann och stor variation av arbetsuppgifter inom planering, internredovisning, budgetering, systemutveckling och periodisk rapportering av marinens totalekonomi. I tjänsten ingår att kontinuerligt granska och lämna förslag till effektiviseringar och förbättringar inom verksamhetsområdet som ekonomisektionen bedriver. Till rollen hör även att hantera tillhörande administrativa uppgifter.

Som controller hos oss kommer du att självständigt driva och utveckla dina arbetsuppgifter mot verksamhetens uppsatta mål.

Vi erbjuder dig följande:
* Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärmål
* Tre timmar träning i veckan på arbetstid
* Bra balans mellan arbete och fritid med flexibla arbetstider utifrån verksamhetsbehov
* 28-35 semesterdagar beroende på ålder

Kvalifikationer
* Kandidatexamen i ekonomi
* Goda färdigheter i Microsoft Office
* Minst två års sammanhängande erfarenhet av arbete som ekonom
* Goda färdigheter i SAP

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har lätt för att skapa förtroende oavsett verksamhetsnivå samt tycker om -och har förmågan att förklara komplex information på ett begripligt sätt.
Du är en lagspelare som är flexibel och initiativtagande. Vidare är du pragmatisk samt har ett inre självledarskap. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att presterar med hög kvalité.

Vid urval kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden.

Meriterande
* Erfarenhet av ekonomistyrning vid Försvarsmakten
* Goda färdigheter i PRIO
* Genomförd värnplikt/GMU/GU

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet samt främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform är en tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Muskö
Befattningen är civil.


Upplysningar om befattningen
Frågor ställs till Gustav von Schmalensee som nås via växeln på telefonnummer: 0505 – 45 10 00.


Information om rekryteringsprocessen
Frågor ställs till Jenny Winberg som nås via växeln på telefonummer: 0505 – 45 10 00.

Fackliga företrädare
OFR/O Marinstaben Erik Tollin
SACO Marinstaben Maria Blasek
SEKO Marinstaben Lenny Johansson
OFR/S Marinstaben Björn Engren

Samtliga nås via växeln på telefonnummer: 0505 – 45 10 00.

Välkommen med din ansökan! Skicka in din ansökan senast 2023-05-26 inkludera CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik.
Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Controller till kommun i söderort

Ansök    Nov 27    Adecco Sweden AB    Controller
Om tjänsten Som Controller kommer du att vara verksam inom ledningsstöd. Det innebär att du kommer ge stöd och service till chefer och budgetansvariga, medverka i budget, prognos, uppföljning, analys och bokslut samt utveckla och arbeta enligt ekonomistyrningsmodellen. I arbetet förväntas du genomföra och kommunicera resultat av analyser och beräkningar av verksamhetsekonomi för att säkerställa bra verksamhet under rådande ekonomiska förutsättningar. Tjän... Visa mer
Om tjänsten
Som Controller kommer du att vara verksam inom ledningsstöd. Det innebär att du kommer ge stöd och service till chefer och budgetansvariga, medverka i budget, prognos, uppföljning, analys och bokslut samt utveckla och arbeta enligt ekonomistyrningsmodellen. I arbetet förväntas du genomföra och kommunicera resultat av analyser och beräkningar av verksamhetsekonomi för att säkerställa bra verksamhet under rådande ekonomiska förutsättningar.

Tjänsten som Controller är ett längre konsultuppdrag med önskad start 9/1-2024 och slutdatum 20/12-2024.

Om dig
Vi söker dig som är initiativtagande, flexibel och handlingskraftig samt analytisk och noggrann, en god pedagog och kommunikatör som kan omsätta och förmedla ekonomiska samband. Du kan både arbeta självständigt och har en god samarbetsförmåga. Du ser helheter och hittar lösningar samt är lyhörd för verksamhetens behov och har en god förmåga att ge stöd. God förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Erfarenhet av arbete inom området och erfarenhet av ekonomiska sammanställningar krävs.

Viktigt för tjänsten är:
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
- Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet.

- Det är meriterande om du har jobbat i Unit4 Business World (Agresso) och beslutstödet Hypergene samt om duhar kommunal erfarenhet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Erik Örvell på e-post [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco | Konsult | Söderort | Kommun | Ekonom | Controller | Konsultuppdrag | Stockholm Visa mindre

Projektcontroller sökes till Nynas!

Är du en erfaren projektcontroller och ute efter ett fartfyllt uppdrag? Missa då inte denna spännande möjlighet! Vi söker dig som vill ansvara för att följa upp och analysera projektets framsteg sett till kostnader och tid. Uppdraget är med start snarast - varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Nynas är ett annorlunda oljebolag. I samarbete med bolagets kunder utnyttjar de oljans fulla potential och skapar värdefulla tillämpningar för olika använd... Visa mer
Är du en erfaren projektcontroller och ute efter ett fartfyllt uppdrag? Missa då inte denna spännande möjlighet! Vi söker dig som vill ansvara för att följa upp och analysera projektets framsteg sett till kostnader och tid. Uppdraget är med start snarast - varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Nynas är ett annorlunda oljebolag. I samarbete med bolagets kunder utnyttjar de oljans fulla potential och skapar värdefulla tillämpningar för olika användare och för vårt samhälle. Överallt omkring dig finns produkter och tjänster som har tillverkats – eller gjorts möjliga – av Nynas nafteniska oljor och bitumen.

Var fjärde år sker det så kallade Turnaroundprojeket vid Nynas raffinaderie i Nynäshamn, som är ett planerat underhålls- och inspektionsstopp. Till följd av detta söker Nynas nu förstärkning under perioden och söker dig med god erfarenhet inom projektcontrolling som vill vara med och bidra till Turnaround 2023!

Tjänsten är med start omgående och sträcker sig året ut. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I rollen som projektkontroller kommer du bland annat ansvara för att:
* Boka kostnader korrekt i det finansiella systemet och kontrollera att fakturor betalas korrekt
* Säkerställa korrekt avskrivning av kostnaderna genom att ordna om- och inbokningsordrar vid behov
* Följ upp och analysera projektets framsteg sett till kostnad och tid i samarbete med projektplanerare och TA Controls Managers


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant akademisk utbildning
- Har god erfarenhet inom projektcontrolling och av ovan nämnda arbetsuppgifter
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att använda JDE eller SAP

Som person är du:

Vi ser att du som söker rollen är en positiv person som trivs i en fartfylld roll med många kontaktytor. Vi söker sig som är:


* Kommunikativ och samarbetsvillig
* Noggrann och strukturerad
* Flexibel och trivs i en fartfylld miljö


#

Övrig information


* Start: Snarast möjligt
* Omfattning: Heltid, uppdraget pågår fram till årsskiftet
* Placering: Nynäshamn


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Junior controller till snabbväxande mjukvaruföretag

Ansök    Mar 8    Soros Consulting AB    Controller
Är du i början av din karriär som controller? SE HIT och ta chansen till nästa steg! Åt kund, ett snabbväxande mjukvaruföretag söker vi en junior controller som vill växa tillsammans med bolaget. Från dag ett får du vara med på en spännande resa i ett framtidsbolag som expanderar internationellt. Du erbjuds möjlighet att växa in i en controller roll, bl.a. genom learning by doing. Du är ödmjuk för din kunskap och har en enorm drivkraft att lära dig mer sam... Visa mer
Är du i början av din karriär som controller? SE HIT och ta chansen till nästa steg!
Åt kund, ett snabbväxande mjukvaruföretag söker vi en junior controller som vill växa tillsammans med bolaget.
Från dag ett får du vara med på en spännande resa i ett framtidsbolag som expanderar internationellt. Du erbjuds möjlighet att växa in i en controller roll, bl.a. genom learning by doing.
Du är ödmjuk för din kunskap och har en enorm drivkraft att lära dig mer samt utvecklas i din roll som controller. Är du intresserad och vill ha insikt i allt som rör ekonomi så finns det mycket att ta tag i. Utvecklingsmöjligheter hos kunden erbjuds och allt är möjligt men åt vilket håll utvecklingen går kommer även bero på dig. För rätt person kan det bli så att man inom ett par år växer in i en CFO roll. Allt är möjligt!
Du är prestigelös och räds inte för att kavla upp armarna och vara operativ där det behövs, högt som lågt inom ekonomi. En hel del administration kommer också förekomma.
Arbetsuppgifter
· Avtalshantering
· Licenshantering
· Ta fram underlag för fakturering
· Fakturera
· Uppföljning
· Budget och prognos
· Likviditetsprognoser
· Ta fram, analysera samt rapportera relevanta nyckeltal
Du har några års erfarenhet av att ha jobbat som controller och det är meriterande om du har förståelse för hur mjukvarubolag jobbar. Systemvana har du samt så är du en van användare av Excel.
Svenska och engelska talar du obehindrat och du har lätt för att kommunicera ekonomi även för icke ekonomer.
Du kommer vara ett bollplank till bolagets VD och den enda ekonomen på bolaget. Löpande bokföring och redovisning är idag outsourcat till en redovisningsbyrå men i takt med att bolaget växer kommer även ekonomiavdelningen att växa och då finns planer på att ta hem redovisningen.
Du är analytisk och gillar siffror. Vidare är du strukturerad och organiserad med förmågan att växla mellan olika typer av uppgifter och du ser fram emot att anta en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660 eller via e-post: [email protected]
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen ansök via länken.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Projektcontroller till ledande byggkoncern i Hammarby Sjöstad!

Ansök    Feb 24    Soros Consulting AB    Controller
Soros Consulting är ett snabbväxande rekryterings- och bemanningsbolag Vi är experter på rekrytering och bemanning av kvalificerade ekonomer. Vi har fått förtroendet från kund att rekrytera dig som vill ta nästa kliv i din karriär. Som person är du noggrann, strukturerad och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du har några års erfarenhet av liknande arbete. Åt kund, en ledande entreprenad- och byggkoncern, söker vi en projektcontroller för direktrekryter... Visa mer
Soros Consulting är ett snabbväxande rekryterings- och bemanningsbolag Vi är experter på rekrytering och bemanning av kvalificerade ekonomer. Vi har fått förtroendet från kund att rekrytera dig som vill ta nästa kliv i din karriär. Som person är du noggrann, strukturerad och tar ett stort ansvar för ditt arbete. Du har några års erfarenhet av liknande arbete.
Åt kund, en ledande entreprenad- och byggkoncern, söker vi en projektcontroller för direktrekrytering.
Du förväntas:
Stödja projektledaren med att koordinera samt strukturera och följa upp projekten.
Bistå projektledarna i arbetet med framtagning och uppföljning av budget och prognoser mot utfall
Vara behjälplig med diverse utredningar av ekonomifrågor.
Identifiera, analysera och förstå eventuella avvikelser mellan utfall, prognos och budget
Bidra till verksamhetsgemensam ekonomistyrning samt säkerställa att policy, riktlinjer och rutiner samt redovisningsprinciper enl K3 efterlevs.
Du kommer upprätta och granska kalkyler, investeringsbeslut och vara en bollplank för projekchefer och VDn i diverse ekonomifrågor.
Utbilda projektmedlemmar i ekonomi
Periodisering av kostnader varje månad
Stöd till projekten i hantering av kommersiella villkor i projekten, riskstyrning m.m
Uppföljning av garantier och avtal
Sammanställning av underlag till månadsrapporter och kvartalsdialoger
Uppföljning av cashflow och ta fram cashflow prognoser
Projektgenomgångar på månadsbasis med projektchefer
Effektivisera processer för ekonomistyrning
Säkerställa att projektredovisning sker enligt god redovisningssed ( successiv vinstavräkning)
Diverse administrativa uppgifter

Vem söker vi…
Skallkrav:
Akademisk examen inom företagsekonomi eller eftergymnasial utbildning i företagsekonomi alternativt ingenjörsutbildning med ekonomisk inriktning.
Relevant arbetslivserfarenhet och goda kunskaper inom redovisning samt business controlling (budget, prognos, uppföljning) (minst 3 år).
Erfarenhet av entreprenader, infrastruktur och projektverksamheter
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Mycket goda kunskaper i att arbeta i Officepaketet, MS Office, Excel, Word samt Powerpoint.


Det är meriterande om du har 3 års erfarenhet av ekonomistyrning i komplexa projekt samt god kunskap om riskhantering i projekt. Det är meriterande om du har jobbat med successiv vinstavräkning.
Du kommer delta i möten och ha breda kontaktytor inom och utanför organisationen. Som person har du god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har god kommunikationsförmåga. Du trivs i att arbeta i grupp, du är ansvarstagande och gillar att ta egna initiativ samt arbeta självständigt. Vi ser även att du som person har en ödmjuk inställning och har lätt att bygga förtroende i din omgivning. Vidare är du anpassningsbar och flexibel i ditt arbete.
Urval och intervjuer sker löpande och skyndsamt, så skicka in din ansökan redan idag
Varmt välkommen med din ansökan!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Vanja Soro på telefonnummer: 070-4366660 eller via e-post: [email protected] Visa mindre

Kvalificerad utbildningsekonom/handläggare till Campus Nynäshamn

Ansök    Aug 16    Nynäshamns kommun    Controller
Campus Nynäshamn befinner sig i ett dynamiskt utvecklingsskede präglat av kreativitet och nytänkande. Vi strävar efter att möta arbetslivets efterfrågan av utbildning på alla nivåer. Attraheras du av att arbeta i samverkan mellan kommun och arbetsliv? Förstår du betydelsen av mångfald och inkludering? Delar du övertygelsen att sedd och bekräftad kan utvecklas till stolt och efterfrågad? På Campus Nynäshamn vill vi ge våra studerande de bästa förutsättning... Visa mer
Campus Nynäshamn befinner sig i ett dynamiskt utvecklingsskede präglat av kreativitet och nytänkande. Vi strävar efter att möta arbetslivets efterfrågan av utbildning på alla nivåer. Attraheras du av att arbeta i samverkan mellan kommun och arbetsliv? Förstår du betydelsen av mångfald och inkludering? Delar du övertygelsen att sedd och bekräftad kan utvecklas till stolt och efterfrågad?

På Campus Nynäshamn vill vi ge våra studerande de bästa förutsättningarna för att utvecklas till att bli stolta och efterfrågade på arbetsmarknaden. Med stöd i forskning och beprövad erfarenhet - där det kollektiva lärandet bildar grunden - delas erfarenheter i ett öppet klimat med fokus på ständig utveckling.  

Sök denna tjänst nu och bli en av oss!

Om arbetsplatsen
Campus Nynäshamn är kommunens lärcentrum med ett samlat erbjudande av utbildning för vuxna i tre skolformer. Vi erbjuder universitets- & högskoleutbildning, yrkeshögskoleutbildning och kommunal vuxenutbildning. Vårt fokus är att vara motor, mäklare och mötesplats för företag och studerande. Målet är att skapa kompetenstillväxt och innovation via möten mellan utbildning och arbetsliv.

Arbetsuppgifter
Tjänsten består av två delar, dels kvalificerad utbildningsekonom dels handläggare.

Som utbildningsekonom är du ett stöd till rektor i samtliga ekonomiska processer som rör lärcentret. Campus Nynäshamns är i huvudsak finansierad av externa medel från främst Skolverket, Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) och projektmedel med en budgetram på cirka 55 Mkr.

Uppdraget har sin utgångspunkt i att systematiskt arbeta med ekonomisk effektivisering och strategisk ekonomisk planering. Du har ansvar för att hålla ekonomisystemet uppdaterat. Arbetsuppgifter som ingår är bl.a. att lägga fram förslag på budget- och prognosarbetet, uppföljning av förväntade kostnader och intäkter och ta fram underlag för redovisning till finansiären. Du kommer även att arbeta med beslutsunderlag, statistik och presentationer kring ekonomin. Vidare kommer du att:


• följa upp och stödja berörda kollegor i verksamhetens interna ekonomiska processer
• delta på interna och externa möten,
• föra minnesanteckningar
• ge förslag på förbättrade arbetssätt och processer
• ha ett helhetsperspektiv för lärcentrets ekonomi 
• arbeta med att identifiera potentiella avvikelserisker i uppföljningsarbetet på uppdrag av rektor, i nära samarbete med ledningsgruppen.

I rollen som handläggare kommer du att fungera som stöd till rektor. Du arbetar för att främja, utveckla och samordna rutiner och strukturer. Även upphandlingsförfaranden via LOU och diarieföring ingår i arbetsuppgifterna.

Då Campus Nynäshamn är en verksamhet i ständig utveckling kommer också dina arbetsuppgifter att förändras.

Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du: 


• relevant akademisk examen
• minst 4 års erfarenhet av ekonomisk uppföljning och prognosarbete
• erfarenhet av komplexa ekonomisystem

• erfarenhet att leda och följa upp arbetsprocessen av upphandling genom LOU
• lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du erfarenhet av regional yrkesvux och för yrkeshögskolans kontext samt om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Du arbetar på ett effektivt sätt och kan självständigt sätta dig in i och ansvara för nya arbetsuppgifter. Du arbetar målinriktat, är van att planera, organisera och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du kan vara flexibel och anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Eftersom Campus Nynäshamn i stor utsträckning bygger på samverkan är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett vinnande team och vill och kan samarbeta bra tillsammans med andra.

Som erfaren ekonom förstår och tillämpar du affärsmässiga principer, numeriska underlag och löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt. Du är van att jobba med textunderlag, boch producerar egna dokument av hög kvalitet. 

Vi hanterar ansökningarna och intervjuar löpande.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid (80-100%)

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: NAN/2022/0177/023


Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn – skärgårdens pärla, en unik plats i Stockholms län.
Hos oss är det nära till samverkan, påverkan och beslut och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete känns meningsfullt och berikande.

Vi erbjuder fri tillgång till gym i kommunhuset, förmånscykel, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng och gratis medlemskap i personalföreningen. Personalföreningen drivs av personalen och via dem har du möjlighet att hyra fjällstuga och stuga i skärgården och delta i olika aktiviteter.

För dig som väljer att bo här finns naturen runt hörnet och det mesta på gång- och cykelavstånd. Kommunen har även ett mycket rikt och utbrett föreningsliv som riktar sig till både stora och små.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kvalificerad utbildningsekonom/handläggare till Campus Nynäshamn

Ansök    Sep 9    Nynäshamns kommun    Controller
Campus Nynäshamn befinner sig i ett dynamiskt utvecklingsskede präglat av kreativitet och nytänkande. Vi strävar efter att möta arbetslivets efterfrågan av utbildning på alla nivåer. Attraheras du av att arbeta i samverkan mellan kommun och arbetsliv? Förstår du betydelsen av mångfald och inkludering? Delar du övertygelsen att sedd och bekräftad kan utvecklas till stolt och efterfrågad? På Campus Nynäshamn vill vi ge våra studerande de bästa förutsättning... Visa mer
Campus Nynäshamn befinner sig i ett dynamiskt utvecklingsskede präglat av kreativitet och nytänkande. Vi strävar efter att möta arbetslivets efterfrågan av utbildning på alla nivåer. Attraheras du av att arbeta i samverkan mellan kommun och arbetsliv? Förstår du betydelsen av mångfald och inkludering? Delar du övertygelsen att sedd och bekräftad kan utvecklas till stolt och efterfrågad?

På Campus Nynäshamn vill vi ge våra studerande de bästa förutsättningarna för att utvecklas till att bli stolta och efterfrågade på arbetsmarknaden. Med stöd i forskning och beprövad erfarenhet - där det kollektiva lärandet bildar grunden - delas erfarenheter i ett öppet klimat med fokus på ständig utveckling.  

Sök denna tjänst nu och bli en av oss!

Om arbetsplatsen
Campus Nynäshamn är kommunens lärcentrum med ett samlat erbjudande av utbildning för vuxna i tre skolformer. Vi erbjuder universitets- & högskoleutbildning, yrkeshögskoleutbildning och kommunal vuxenutbildning. Vårt fokus är att vara motor, mäklare och mötesplats för företag och studerande. Målet är att skapa kompetenstillväxt och innovation via möten mellan utbildning och arbetsliv.

Arbetsuppgifter
Tjänsten består av två delar, dels kvalificerad utbildningsekonom dels handläggare.

Som utbildningsekonom är du ett stöd till rektor i samtliga ekonomiska processer som rör lärcentret. Campus Nynäshamns är i huvudsak finansierad av externa medel från främst Skolverket, Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) och projektmedel med en budgetram på cirka 55 Mkr.

Uppdraget har sin utgångspunkt i att systematiskt arbeta med ekonomisk effektivisering och strategisk ekonomisk planering. Du har ansvar för att hålla ekonomisystemet uppdaterat. Arbetsuppgifter som ingår är bl.a. att lägga fram förslag på budget- och prognosarbetet, uppföljning av förväntade kostnader och intäkter och ta fram underlag för redovisning till finansiären. Du kommer även att arbeta med beslutsunderlag, statistik och presentationer kring ekonomin. Vidare kommer du att:


• följa upp och stödja berörda kollegor i verksamhetens interna ekonomiska processer
• delta på interna och externa möten,
• föra minnesanteckningar
• ge förslag på förbättrade arbetssätt och processer
• ha ett helhetsperspektiv för lärcentrets ekonomi 
• arbeta med att identifiera potentiella avvikelserisker i uppföljningsarbetet på uppdrag av rektor, i nära samarbete med ledningsgruppen.

I rollen som handläggare kommer du att fungera som stöd till rektor. Du arbetar för att främja, utveckla och samordna rutiner och strukturer. Även upphandlingsförfaranden via LOU och diarieföring ingår i arbetsuppgifterna.

Då Campus Nynäshamn är en verksamhet i ständig utveckling kommer också dina arbetsuppgifter att förändras.

Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du: 


• relevant akademisk examen
• minst 4 års erfarenhet av ekonomisk uppföljning och prognosarbete
• erfarenhet av komplexa ekonomisystem

• erfarenhet att leda och följa upp arbetsprocessen av upphandling genom LOU
• lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du erfarenhet av regional yrkesvux och för yrkeshögskolans kontext samt om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Du arbetar på ett effektivt sätt och kan självständigt sätta dig in i och ansvara för nya arbetsuppgifter. Du arbetar målinriktat, är van att planera, organisera och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du kan vara flexibel och anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Eftersom Campus Nynäshamn i stor utsträckning bygger på samverkan är det viktigt att du trivs med att arbeta i ett vinnande team och vill och kan samarbeta bra tillsammans med andra.

Som erfaren ekonom förstår och tillämpar du affärsmässiga principer, numeriska underlag och löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt. Du är van att jobba med textunderlag, boch producerar egna dokument av hög kvalitet. 

Vi hanterar ansökningarna och intervjuar löpande.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid (80-100%)

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: NAN/2022/0177/023


Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn – skärgårdens pärla, en unik plats i Stockholms län.
Hos oss är det nära till samverkan, påverkan och beslut och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete känns meningsfullt och berikande.

Vi erbjuder fri tillgång till gym i kommunhuset, förmånscykel, friskvårdstimme alternativt friskvårdspeng och gratis medlemskap i personalföreningen. Personalföreningen drivs av personalen och via dem har du möjlighet att hyra fjällstuga och stuga i skärgården och delta i olika aktiviteter.

För dig som väljer att bo här finns naturen runt hörnet och det mesta på gång- och cykelavstånd. Kommunen har även ett mycket rikt och utbrett föreningsliv som riktar sig till både stora och små.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Controller

Ansök    Sep 29    Hutchison Ports Sweden AB    Controller
Hutchison Ports is one of the key business units operated by the CK Hutchison Group Headquartered in Hong Kong which employs c. 300,000 people across the world. In its own right Hutchison Ports is the largest global operator of container port facilities handling in excess of 80 million containers per year through 53 ports located in 27 countries. In Sweden, Hutchison Ports have signed a 25-year deal with Stockholms Hamnar to operate the container port unde... Visa mer
Hutchison Ports is one of the key business units operated by the CK Hutchison Group Headquartered in Hong Kong which employs c. 300,000 people across the world. In its own right Hutchison Ports is the largest global operator of container port facilities handling in excess of 80 million containers per year through 53 ports located in 27 countries.
In Sweden, Hutchison Ports have signed a 25-year deal with Stockholms Hamnar to operate the container port under construction in Nynäshamns kommun which is due to open for operations in May 2020.
Hutchison Ports Stockholm söker nu en Controller till Norvik hamn och letar efter en självgående, ansvarstagande, där du med pondus och beslutsamhet tar an nya arbetsuppgifter. Du tycker om att arbeta självständigt såväl som i grupp.
Arbetsuppgifter:
- Avstämning av löner och pensioner
- Budget och prognoser
- Registrering av leverantörsfakturor
- Löpande redovisning
- Backup för övriga i gruppen
- Koncernredovisning
- Rapportering till Moderbolaget
- Förbättringsarbete

Utbildning, erfarenhet:
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- God erfarenhet av rapportering och analysarbete
- Erfarenhet av moms, skatt och löpande redovisning
- Erfarenhet av att arbeta i Excel på professionell nivå
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Meriterande om du arbetat i ett Oracle-baserat system eller annat ekonomisystem
Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten har du ett högt detaljfokus och du är alltid noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och skaffar dig en helhetssyn. I tillägg har du intresse och förståelse för att arbeta i en internationell miljö med högt tempo och drivs av spännande internationella frågor inom ekonomi! Du kanske inte arbetar som Controller idag, men du är redo att ta nästa steg. Visa mindre

Redovisningsekonom/ Business Controller / Senior Controller

Ansök    Maj 14    Bravura Sverige AB    Business controller
Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter förlängning. I den här rollen får du initialt en anställnin... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter förlängning. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det finns chans för förlängning men även för företaget att erbjuda dig anställning hos dem på sikt.

Om företaget:

Företaget är verksamt och ledande i Sverige inom transport, hamn och - containerlogistik med en global verksamhet som sträcker sig till 26 länder världen över.

Arbetsuppgifter:

Som redovisningsekonom arbetar du självständigt med rapportering, analyser, redovisning, skatt och moms. Du har stort fokus på valutaexponering, något du har stor erfarenhet av.
Du stöttar ekonomichefen i samtliga uppgifter inom den löpande ekonomihanteringen, med fokus på att koordinera arbetsuppgifter med övriga i ekonomiteamet.

Du kommer att hjälpa och stötta ett ekonomiteam där du har översikt över deras arbete och delar kunskap och agerar bollplank. Du utgår från Nynäshamn men har även chans att jobba på distans.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års erfarenhet av redovisning och ekonomiarbete
• Gedigen erfarenhet av valutaexponering
• God erfarenhet av rapportering och analysarbete
• Erfarenhet av moms, skatt och löpande redovisning
• Erfarenhet av att arbeta i excel på professionell nivå
• Arbetat internationellt och globalt med ekonomifrågor
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Meriterande om du arbetat i ett Oracle-baserat system eller annat ekonomisystem

Som person är du självgående och ansvarstagande, där du med pondus och beslutsamhet tar dig an nya arbetsuppgifter. Du är en flexibel person som trivs med att jobba med många olika arbetsuppgifter i en familjär men även globalt internationell miljö. Du är en social person som uppskattar dialog och samarbete med andra,

Du har ett högt detaljfokus och du är alltid noggran och strukturerad i ditt arbete. I tillägg har du ett intresse och förståelse för att arbeta i en internationell miljö och drivs av spännande internationella frågor inom ekonomi!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Nynäshamn + remote
Lön: Enligt överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: redovisning, redovisningsekonom, ekonom, business controller, controller, business, ekonomi, nynäshamn, södra sverige, CFO, redovisningsansvarig, ekonomiansvarig Visa mindre

Redovisningsekonom till Hutchison Ports Stockholm

Hutchison Ports is one of the key business units operated by the CK Hutchison Group Headquartered in Hong Kong which employs c. 300,000 people across the world. In its own right Hutchison Ports is the largest global operator of container port facilities handling in excess of 80 Million containers per year through 53 ports located in 27 countries. In Sweden, Hutchison Ports have signed a 25 year deal with Stockholms Hamnar to operate the container port unde... Visa mer
Hutchison Ports is one of the key business units operated by the CK Hutchison Group Headquartered in Hong Kong which employs c. 300,000 people across the world. In its own right Hutchison Ports is the largest global operator of container port facilities handling in excess of 80 Million containers per year through 53 ports located in 27 countries.
In Sweden, Hutchison Ports have signed a 25 year deal with Stockholms Hamnar to operate the container port under construction in Nynäshamns kommun which is due to open for operations in May 2020.
Hutchison Ports Stockholm söker nu en redovisningsekonom till Norvik hamn och letar efter en självgående, ansvarstagande, där du med pondus och beslutsamhet tar an nya arbetsuppgifter. Du arbetar eller arbetat som redovisningsekonom i dag och det är något du trivs mycket bra med. Du tycker om att arbeta självständigt såväl som i grupp.
Arbetsuppgifter:
- Avstämning av löner och pensioner
- Budget och prognoser
- Helhetsansvar för månadsbokslut
- Löpande redovisning
Utbildning, erfarenhet:
- Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- God erfarenhet av rapportering och analysarbete.
- Erfarenhet av moms, skatt och löpande redovisning.
- Erfarenhet av att arbeta i Excel på professionell nivå.
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift.
- Meriterande om du arbetat i ett Oracle-baserat system eller annat ekonomisystem.
Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten har du ett högt detaljfokus och du är alltid noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och skaffar dig en helhetssyn. I tillägg har du intresse och förståelse för att arbeta i en internationell miljö och drivs av spännande internationella frågor inom ekonomi!
Ansökan:
Skicka din ansökan via mail till [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Ytterligare information lämnas av CFO, Catrin Mattsson Östholm 076 023 05 14 eller HR-ansvarig Lina Zangana, 076 023 05 09. Visa mindre

Business Controller / Senior Controller

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en a... Visa mer
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det finns chans för företaget att erbjuda dig anställning hos dem på sikt.

Om företaget:

Företaget är verksamt och ledande i Sverige inom transport, hamn och - containerlogistik med en global verksamhet som sträcker sig till 26 länder världen över.

Arbetsuppgifter:

Som Business Controller arbetar du självständigt med rapportering, analyser, redovisning, skatt och moms. Du har stort fokus på valutaexponering, något du har stor erfarenhet av.
Du stöttar ekonomichefen i samtliga uppgifter inom den löpande ekonomihanteringen, med fokus på att koordinera arbetsuppgifter med övriga i ekonomiteamet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 5 års erfarenhet av liknande uppgifter
• Gedigen erfarenhet av valutaexponering
• God erfarenhet av rapportering och analysarbete
• Erfarenhet av moms, skatt och löpande redovisning
• Erfarenhet av att arbeta i excel på professionell nivå
• Arbetat internationellt och globalt med ekonomifrågor
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Meriterande om du arbetat i ett Oracle-baserat system eller annat ekonomisystem

Som person är du självgående och ansvarstagande, där du med pondus och beslutsamhet tar dig an nya arbetsuppgifter. Du är en flexibel person som trivs med att jobba med många olika arbetsuppgifter i en familjär men även globalt internationell miljö. Du är en social person som uppskattar dialog och samarbete med andra,

Du har ett högt detaljfokus och du är alltid noggran och strukturerad i ditt arbete. I tillägg har du ett intresse och förståelse för att arbeta i en internationell miljö och drivs av spännande internationella frågor inom ekonomi!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Nynäshamn
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Visa mindre

Ekonom till Nynäshamn kommun

Ansök    Okt 6    Performiq AB    Controller
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper. Är du ekonom med bred erfarenhet som vill ta nästa steg? Då kan denna möjlighet vara något för dig! Nu söker vi ekonom till Nynäshamns kommun inom socialförvaltningen där du har till uppgift att ge ekonomistöd till verksamheten. Nynäsh... Visa mer
PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Är du ekonom med bred erfarenhet som vill ta nästa steg? Då kan denna möjlighet vara något för dig! Nu söker vi ekonom till Nynäshamns kommun inom socialförvaltningen där du har till uppgift att ge ekonomistöd till verksamheten.

Nynäshamn är en växande skärgårdskommun i Sveriges starkaste tillväxtregion. Här bygger vi ett hållbart samhälle tillsammans, med omsorg om vår vackra landsbygd och natur. Vi erbjuder en kreativ arbetsplats med utmaningar som får dig att växa och närhet till en aktiv fritid i våra unika omgivningar.

Beskrivning av arbetsuppgifter

Som ekonom ger du stöd och service till socialförvaltningens verksamhetsområde. Du arbetar med stötta inom budget, prognos, uppföljning, analys. Du arbetar tillsammans med en ekonom samt controller för att tillsammans skapa förutsättningar att uppfylla kommunens mål. Din roll som Ekonom spelar en viktig roll för att möjliggöra en god måluppfyllelse och bra service till medborgarna.

Du ska vara ett aktivt stöd till budgetansvariga chefer i verksamheten, ta fram, tydliggöra och informera om kommungemensamma och förvaltningsspecifika ekonomi- och budgetfrågor. Du ansvarar även för utveckling av rutiner och processer. Målsättningen är en bättre samordning och övergripande kontroll på kommunens ekonomi med högre kvalitet, säkerhet och effektivitet. Du förväntas bidra till en bättre kommunikation, en tydligare ansvarsfördelning samt arbete med övergripande projekt och utvecklingsarbeten tillsammans med dina kollegor.

Krav på person

Du som söker detta uppdrag besitter en högskoleutbildning med ekonomisk inriktning och har minst två års erfarenhet utav relaterade arbetsuppgifter. Önskvärt med erfarenhet från kommunal verksamhet och i synnerhet området omsorg. Du har tidigare arbetat med analys utav resultaträkning samt budget. Har du även vana från affärssystemen Unit4 business world samt Hypergene är det meriterande. Du har goda kunskaper inom Officepaketet särskilt Excel. Du behärskar svenska väl i tal och skrift.

Som person har du förmåga till helhetssyn samt har förståelse för vikten av att självständigt ta ansvar för att sätta dig in i uppdraget. Du har hög integritet och personlig mognad. Du är analytisk, arbetar noggrant och strukturerat. Vidare är du en god pedagog och kommunikatör som kan omsätta och förmedla ekonomiska samband. Du har fallenhet att se nya möjligheter vid problemlösning och gillar ständiga förbättringar. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är prestigelös och tar gärna initiativ.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, driver denna process. Vid eventuella frågor om tjänsten, vänligen kontakta Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonom controller redovisning bokföring budget ekonomistöd Visa mindre

Kvalitetscontroller till ekonomiavdelningen

Ansök    Nov 6    Nynäshamns kommun    Controller
Unika möjligheter – helt naturligt! Vill du ha en nyckelroll där du i rollen som kvalitetscontroller aktivt arbetar för att stärka det systematiska kvalitetsarbetet inom ekonomi och verksamhetsstyrning? Är du en fena på Hypergene och drivs av att kunna analysera, kommunicera och driva utveckling? Sök tjänsten idag!  Nynäshamn erbjuder det bästa av flera världar. Vi är en del av en stark tillväxtregion med den mindre organisationens fördelar. Här är det n... Visa mer
Unika möjligheter – helt naturligt!

Vill du ha en nyckelroll där du i rollen som kvalitetscontroller aktivt arbetar för att stärka det systematiska kvalitetsarbetet inom ekonomi och verksamhetsstyrning? Är du en fena på Hypergene och drivs av att kunna analysera, kommunicera och driva utveckling? Sök tjänsten idag! 

Nynäshamn erbjuder det bästa av flera världar. Vi är en del av en stark tillväxtregion med den mindre organisationens fördelar. Här är det nära till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar storslagna naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Det är unika förutsättningar som vi i Nynäshamn är stolta över och gärna delar med oss av.

Om arbetsplatsen
Ekonomiavdelningen som är en del av kommunstyrelseförvaltningen arbetar för att bidra till ett effektivt resursutnyttjande i kommunen, samt stödja verksamheterna så att rutiner och styrning fungerar väl. Avdelningen hanterar löpande ekonomiadministration samt utgör ett stöd i kommungemensamma frågor gällande ekonomistyrning, verksamhetsstyrning och finansieringsfrågor. Ekonomiavdelningen arbetar för en effektivare ekonomistyrning och ekonomiadministration, och för en kvalitetssäkrad uppföljning och analys till stöd för chefer och förtroendevalda i Nynäshamns kommun.

Vi är totalt tjugo medarbetare och du kommer att vara en viktig del i vårt arbete med kommunens verksamhetsstyrning och uppföljning.

Arbetsuppgifter
Nynäshamns kommun söker kvalitetscontroller och vi erbjuder dig en roll som innebär att vara en central del av styrningsprocessen av verksamheterna. Uppdraget innebär att systematiskt och kontinuerligt följa upp och vägleda verksamheterna, analysera resultaten och utifrån det planera och utveckla verksamheterna. Nynäshamns kommun behöver stärka sitt arbete med att tydliggöra styrmodellen från fullmäktigemål till den enskilda verksamheten och medarbetaren.

I huvuduppdraget ingår att ansvara och förvalta kommunens beslutsstödsystem Hypergene. I systemet finns stor potential att stärka det systematiska kvalitetsarbetet, där kommunen idag har och nyttjar verksamhetsplanering och uppföljning samt verksamhetsrapportering men dessa delar behöver utvecklas vidare. Tillsammans med annan personal ska du bidra till att uppföljningsprocessen tydliggörs samt effektiviseras. 

Du kommer även att arbeta med resultatsammanställningar, bidra i framtagande av verksamhetsplaner samt uppföljningar enligt verksamhetsplanens indikatorer tillsammans med kommunens kvalitetstrateg och nämndernas utredare. Du bidrar i framtagande av rapporter på förvaltningsnivå och verksamhetsnivå. Hos dig ska det finnas en ständig strävan att förbättra utvecklings- och kvalitetsarbetet inom hela kommunens organisation.

Du kommer att vara en viktig del i vårt arbete med att utveckla ekonomifunktionen och kommunens verksamhetsstyrning. Du kommer tillsammans med en grupp av ekonomer och controllers skapa förutsättningar för att uppfylla kommunens mål.

Du förväntas bidra till en bättre kommunikation, en tydligare ansvarsfördelning samt arbete med övergripande projekt och utvecklingsarbeten tillsammans med kollegor på avdelningen och övriga i organisationen.

Det här söker vi hos dig

• För uppdraget relevant akademisk utbildning eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete
• Erfarenhet av vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation
• Erfarenhet av arbete inom liknande område
• Erfarenhet av kommunal verksamhet
• Du har god kännedom och erfarenhet av mål- och budgetprocessen i kommunal verksamhet
• Du har mycket goda kunskaper och dokumenterad erfarenhet av beslutstödet Hypergene
• Du har goda kunskaper i Officepaketet
• God svenska i tal och skrift samt god stilistisk förmåga

Som person är du initiativtagande, flexibel och handlingskraftig samt analytisk och noggrann. Du är en god pedagog och kommunikatör som kan omsätta och förmedla samband. Du ska också gilla att samarbeta, se helheter och hitta lösningar samt vara lyhörd för verksamhetens behov och ha en god förmåga att ge stöd inom området. Arbetet kräver självständighet och innebär stort ansvar.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: KS/2020/0463/023


Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn! I alla kommuner är du med och bidrar till något större – hos oss kan du dessutom följa resultatet av ditt arbete på nära håll. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut – och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete både känns meningsfullt och berikande.

Till Nynäshamn tar du dig från Stockholm city på bara 50 minuter. Oavsett om du pendlar hit eller väljer att bo här erbjuder vi fri tillgång till gym och bastu i kommunhuset, gratis baddag i Ösmo simhall och en aktiv personalförening. Vi sitter i trevliga kontorslokaler med förhållandevis goda parkeringsmöjligheter, närheten till pendeltåg, affärer, restauranger och naturområde. Vi har ett generöst flextidsavtal samt kortare arbetstid under sommarmånaderna och möjlighet till distansarbete.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Controller

Ansök    Aug 26    Hutchison Ports Sweden AB    Controller
Controller - som vill vara med och bygga upp vår nystartade Ekonomifunktion Containerterminalen i Norvik, Nynäshamn Hutchison Ports Sweden I maj 2020 öppnade vår nya containerterminal i Norvik, söder om Stockholm och den drivs av oss - Hutchison Ports Sweden. Du kommer att arbeta i en dynamisk internationell miljö med möjlighet att utveckla och bredda dina kompetenser i ett globalt företag! Arbetet som Controller Du kommer att ingå i ett team på 3 per... Visa mer
Controller - som vill vara med och bygga upp vår nystartade Ekonomifunktion
Containerterminalen i Norvik, Nynäshamn
Hutchison Ports Sweden

I maj 2020 öppnade vår nya containerterminal i Norvik, söder om Stockholm och den drivs av oss - Hutchison Ports Sweden. Du kommer att arbeta i en dynamisk internationell miljö med möjlighet att utveckla och bredda dina kompetenser i ett globalt företag!
Arbetet som Controller
Du kommer att ingå i ett team på 3 personer där det finns stor möjlighet att påverka och effektivisera det dagliga arbetet, funktionen rapporterar direkt till CFO.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
Bokslut och rapportering till huvudkontoret i Hong Kong
Delta i prognoser, budget och uppföljningar
Delta i revisionsprocesser såväl löpande som årligen
Löpande redovisning och löpande avstämning av resultat respektive balansräkning
Registrering av leverantörsfakturor
Ta fram underlag för betalningar
Backup för faktureringsfunktionen


Din bakgrund:
Du har flera års erfarenhet inom redovisning, din analytiska förmåga är mycket god och du har ett affärsmässigt förhållningssätt. För att lyckas i tjänsten är du van att självständigt arbeta med Excel på en avancerad nivå, tyngden i tjänsten ligger på rapportering i Excel. Vi ser gärna att du har goda kunskaper eller stort intresse för att lära dig om den industri vi verkar i då denna roll kräver att man arbetar nära verksamheten. Då tjänsten har många kontaktytor i internationell miljö, krävs att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
Som person är du är noggrann, driven och har god samarbetsförmåga. Din vilja att lära är avgörande och en hög grad av flexibilitet för att vi tillsammans ska vi bygga en stark organisation.

Ansökan.
Skicka din ansökan via mail till [email protected] , senast 2020-09-21. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ytterligare information lämnas av HR Manager Ellen Thelin 076-023 05 00

www.hutchisonportsstockholm.se

About Hutchison Ports:
Hutchison Ports is one of the key business units operated by the CK Hutchison Group Headquartered in Hong Kong which employs c. 300,000 people across the world. In its own right Hutchison Ports is the largest global operator of container port facilities handling in excess of 80 Million containers per year through 52 ports located in 26 countries.
In Sweden, Hutchison Ports have signed a 25 year contract with Stockholms Hamnar to operate the container port under construction in Nynäshamns kommun which is due to open for operations in May 2020. This development will allow the existing container terminal operation to relocate from Frihamnen in central Stockholm thereby releasing prime real estate for future re-development.
The facility being constructed at Norvik by Stockholms Hamnar will be capable of handling 500,000 TEU (twenty foot equivalent units) when at capacity and benefits from a direct rail link being built in the terminal and a depth of 16m water alongside a berth of 800m which makes this facility the most capable container terminal in the Baltic Sea. Additionally, it is located just 1.5 nautical miles from the deep water which will also avoid the 40 nautical mile pilotage which is currently the case to access the container terminal Frihamnen.
Hutchison Ports bring the best expertise in managing container port operations across the world together with an unrivalled network of shipping line customers that span the globe and when this facility opens it promises to change the game as far as container shipping in the Baltic region is concerned. Visa mindre

HR controller

Ansök    Maj 16    Nynäshamns kommun    Controller
Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg. Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångf... Visa mer
Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

HR-avdelningen driver och utvecklar de kommungemensamma processerna rörande arbetsgivarfrågor, stödjer verksamhetens chefer samt förvaltar och utvecklar kommunens personalsystem. Kulturen är välkomnande och dina kollegor är kunniga, engagerade och utvecklingsinriktade. Vi sitter i trevliga lokaler centralt i Nynäshamn.

HR-avdelningen i Nynäshamns Kommun består av personalchef, strateger samt tre enheter; bemanning, chefsstöd och förhandling/lön. . Vi söker nu en HR controller med intresse för nyckeltal, lönebildning och digital utveckling till enheten för förhandling/lön. Välkommen till vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
Som HR controller kommer du att ansvara för systemstöd och specialiststöd vid löneöversyner, självständigt genomföra lönekartläggningar och uppföljning/analys av dessa. Du ansvarar även för att utveckla och ta fram personalnyckeltal samt handläggning och systemstöd för våra förmåner. Det innebär att du får en central roll i lönebildningsarbete och digital utveckling. I din roll ingår även ansvar för att uppdatera information till medarbetare och chefer inom ditt område samt övrigt förekommande arbete inom HR.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen krävs ett tydligt arbetsgivarperspektiv med förmåga att leverera sakligt och ändamålsenligt stöd till medarbetare på HR och chefer, inom ditt ansvarsområde.
Du driver frågor framåt och ser det som naturligt att jobba med ständiga förbättringar. Du jobbar lika bra enskilt som i grupp. Du ska ha lätt för att kommunicera både i tal och skrift inom organisationen på alla nivåer. Du är strukturerad och har lätt för att dokumentera och ta fram underlag. I arbetet med nyckeltal krävs analysförmåga samt intresse för statistik.
Vi söker dig som har ett genuint intresse av HR-området i allmänhet och lönebildning, nyckeltal, förmåner och digital teknik i synnerhet. Vi tror att en framgångsfaktor är att tycka om att jobba administrativt med digital teknik.

• Akademisk examen inom PA, ekonomi, statistik eller annan relevant utbildning
• Stort intresse av arbete i HR-funktion inom de sakområden som beskrivs ovan
• God pedagogisk förmåga då utbildning är en av dina viktiga uppgifter
• Mycket god analytisk förmåga
• Förmåga att arbeta strukturerat och driva processer framåt
• Mycket god administrativ förmåga samt kunskaper i excel
• God kommunikationsförmåga och kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.

Meriterande
• Erfarenhet av liknande uppgifter
• Erfarenhet av arbete inom kommunala sektorn
• Erfarenhet av digital utveckling
• Erfarenhet av uppgifter kopplade till kompensationsfrågor och de administrativa processerna kring detta.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi söker dig som vill utvecklas inom ovanstående sakområde och det utgör inget hinder att vara nyutexaminerad. I detta uppdrag kommer du tillsammans med ditt team att definiera strategiska mål och planer och ta fram stödjande verktyg och arbetssätt. Det är en spännande och varierande roll där du ingår i ett kreativt och utvecklingsinriktat team med lång erfarenhet inom området.





ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Avdelningscontroller

FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets... Visa mer
FOI, Totalförsvarets forskningsinstitut, är ett av Europas främsta institut för tillämpad forskning inom försvar och säkerhet. FOI är en myndighet under Försvarsdepartementet och vi har till uppgift att bedriva forskning, metod- och teknikutveckling samt utredningsarbete för totalförsvaret och till stöd för nedrustning, icke-spridning och internationell säkerhet. Verksamheten bedrivs på uppdrag av i första hand Regeringskansliet, Försvarsmakten, Försvarets materielverk (FMV) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). På FOI är vi cirka 1000 anställda, varav drygt 800 arbetar direkt med forskning och utveckling. Våra kompetenser spänner över hela fältet från naturvetenskap och teknik till samhälls- och statsvetenskap.

Vi söker dig som vill bli controller för en ny avdelning hos oss i Grindsjön planerad att bildas 2021-01-01!

Arbetsuppgifter
Du blir en viktig kugge i en spännande verksamhet som tillhandahåller nationell expertis inom områdena vapen, skydd och säkerhet. Som controller har du det övergripande ansvaret för ekonomistyrning och den interna verksamhetsplaneringen på avdelningen. I arbetet ingår att göra avdelningens budget samt löpande följa upp och analysera avdelningens ekonomi för att regelbundet lägga prognoser för avdelningens kostnader och intäkter. Du informerar och stöttar avdelningens samtliga chefer och projektledare samt i viss mån övriga medarbetare kring ekonomiska frågor. Du ansvarar också för framtagandet och uppföljningen av avdelningens årliga handlingsplan som omfattar viktiga mål och aktiviteter för det kommande året, inklusive riskbedömningar. Du deltar aktivt i avdelningens offertarbete. Arbetet utförs tillsammans med projektberedare och med en avdelningsekonom.
Du samverkar aktivt med Ekonomidirektören och controllers på FOI:s övriga avdelningar.

Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där vi gemensamt utvecklar avdelningens mål, strategier, processer och arbetssätt och följer upp vår verksamhet regelbundet. Den nya avdelningen kommer att bestå av ungefär 120 medarbetare där våra forsknings- och utvecklingsprojekt årligen omsätter ungefär 165 miljoner kronor. Vårt uppdrag är att bedriva forskning avseende vapen, skydd och säkerhet och härigenom utgöra ett nationellt expertstöd vid händelser med dessa ämnen på såväl kort som lång sikt.

Din profil
Vi söker Dig som har ekonomisk universitetsutbildning och minst 5 års erfarenhet från ekonomisk styrning och budgetarbete. Du har intresse av samt erfarenhet från intern verksamhetsstyrning och internt budgetarbete.

I rollen ingår att hantera komplexa frågeställningar, kunna se hela bilden och samverka med flera andra funktioner och vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som har en god helhetssyn och lätt för att använda ett strategiskt arbetssätt. Du ska också ha en god problemlösande-och analytisk förmåga samt god förmåga att strukturera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kan sätta siffror i ett sammanhang och förstå hur de påverkar helheten.  Du har integritet, är kvalitetsmedveten och har förmåga att ta egna initiativ.

Du är bra på att arbeta självständigt såväl som att samarbeta med många, i båda fallen med en god förmåga att driva frågeställningar och arbetsuppgifter i mål. Du drivs av att utveckla både dig själv och organisationen som du jobbar i samt de processer och arbetssätt som finns i verksamheten. Du är kommunikativ och har ett intresse av att förmedla en ekonomisk förståelse på ett tydligt och lättförståeligt sätt som säkerställer att budskapet når fram.

Det är meriterande med avancerade kunskaper i Excel samt Agresso. Det är också meriterande om du har erfarenhet av offertarbete samt relevant ­erfarenhet av att arbeta med ekonomi inom statliga myndigheter.

Vi erbjuder

På FOI drivs vi av att få bidra till samhällsnyttan genom att bedriva forskning inom försvar och säkerhet för våra uppdragsgivare. Här finns en inspirerande och kreativ miljö fylld av kompetens, nyfikenhet, mod och nytänkande. 

FOI strävar efter mångfald, där medarbetarnas bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar verksamheten. 

Vi erbjuder individuell och differentierad lönesättning, flexibla arbetstider, förmånliga semestervillkor, friskvårdsersättning, friskvårdstimme och en individuell kompetensutvecklingsplan. Vi arbetar även medvetet för att vår arbetsplats ska vara jämställd samt ha en god arbetsmiljö och vi strävar efter att möjliggöra en bra balans mellan arbete och privatliv.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Inom FOI Grindsjön kombinerar vi experimentell verksamhet, numeriska simuleringar och analytiska modeller för att ta fram detaljkunskaper som kan användas för värdering av militära system och stödjer det civila samhället och dess behov av fysisk säkerhet kopplat till terrorism och storskaliga olyckor.

Natursköna Grindsjön ligger på Södertörn, ca 4 mil söder om Stockholm. SL-bussförbindelser finns med Tumba, Västerhaninge och Ösmo/Nynäshamn.

Har vi fångat ditt intresse?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta stf Avdelningschef Henric Östmark eller controller Helena Jonsson. Fackliga företrädare är Hanna Ellis (SACO) och Magnus Lindström (OFR/S – ST vid FOI). Samtliga nås på telefon 08-555 030 00. 00. 

Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via ansökningsknappen senast den 2020-06-10. Visa mindre

HR controller

Ansök    Jun 3    Nynäshamns kommun    Controller
Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg. Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångf... Visa mer
Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

HR-avdelningen driver och utvecklar de kommungemensamma processerna rörande arbetsgivarfrågor, stödjer verksamhetens chefer samt förvaltar och utvecklar kommunens personalsystem. Kulturen är välkomnande och dina kollegor är kunniga, engagerade och utvecklingsinriktade. Vi sitter i trevliga lokaler centralt i Nynäshamn.

HR-avdelningen i Nynäshamns Kommun består av personalchef, strateger samt tre enheter; bemanning, chefsstöd och förhandling/lön. . Vi söker nu en HR controller med intresse för nyckeltal, lönebildning och digital utveckling till enheten för förhandling/lön. Välkommen till vårt team!

ARBETSUPPGIFTER
Som HR controller kommer du att ansvara för systemstöd och specialiststöd vid löneöversyner, självständigt genomföra lönekartläggningar och uppföljning/analys av dessa. Du ansvarar även för att utveckla och ta fram personalnyckeltal samt handläggning och systemstöd för våra förmåner. Det innebär att du får en central roll i lönebildningsarbete och digital utveckling. I din roll ingår även ansvar för att uppdatera information till medarbetare och chefer inom ditt område samt övrigt förekommande arbete inom HR.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen krävs ett tydligt arbetsgivarperspektiv med förmåga att leverera sakligt och ändamålsenligt stöd till medarbetare på HR och chefer, inom ditt ansvarsområde.
Du driver frågor framåt och ser det som naturligt att jobba med ständiga förbättringar. Du jobbar lika bra enskilt som i grupp. Du ska ha lätt för att kommunicera både i tal och skrift inom organisationen på alla nivåer. Du är strukturerad och har lätt för att dokumentera och ta fram underlag. I arbetet med nyckeltal krävs analysförmåga samt intresse för statistik.
Vi söker dig som har ett genuint intresse av HR-området i allmänhet och lönebildning, nyckeltal, förmåner och digital teknik i synnerhet. Vi tror att en framgångsfaktor är att tycka om att jobba administrativt med digital teknik.

• Akademisk examen inom PA, ekonomi, statistik eller annan relevant utbildning
• Stort intresse av arbete i HR-funktion inom de sakområden som beskrivs ovan
• God pedagogisk förmåga då utbildning är en av dina viktiga uppgifter
• Mycket god analytisk förmåga
• Förmåga att arbeta strukturerat och driva processer framåt
• Mycket god administrativ förmåga samt kunskaper i excel
• God kommunikationsförmåga och kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.

Meriterande
• Erfarenhet av liknande uppgifter
• Erfarenhet av arbete inom kommunala sektorn
• Erfarenhet av digital utveckling
• Erfarenhet av uppgifter kopplade till kompensationsfrågor och de administrativa processerna kring detta.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Vi söker dig som vill utvecklas inom ovanstående sakområde och det utgör inget hinder att vara nyutexaminerad. I detta uppdrag kommer du tillsammans med ditt team att definiera strategiska mål och planer och ta fram stödjande verktyg och arbetssätt. Det är en spännande och varierande roll där du ingår i ett kreativt och utvecklingsinriktat team med lång erfarenhet inom området.





ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-693 693. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre