Lediga jobb som Inköpare i Nynäshamn

Se lediga jobb som Inköpare i Nynäshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nynäshamn som finns hos arbetsgivaren.

Junior inköpare

Ansök    Jun 5    Nynäshamns kommun    Inköpare
Nynäshamns kommun ska under 2024 bygga upp en centralt placerad inköpsverksamhet. Är du en driven och erfaren inköpare och vill vara en del i vårt viktiga arbete? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Inköp- och Upphandling. Arbetsuppgifter Arbetet kommer initialt innebära att tillsammans med chef fastställa arbetsformer, processer och säkerställa ett tryggt övertagande av upphandlingsverksamhet från den tidigare gemensamma verksamheten.   Som j... Visa mer
Nynäshamns kommun ska under 2024 bygga upp en centralt placerad inköpsverksamhet. Är du en driven och erfaren inköpare och vill vara en del i vårt viktiga arbete? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Inköp- och Upphandling.

Arbetsuppgifter
Arbetet kommer initialt innebära att tillsammans med chef fastställa arbetsformer, processer och säkerställa ett tryggt övertagande av upphandlingsverksamhet från den tidigare gemensamma verksamheten.  

Som junior inköpare arbetar du brett i hela inköpsprocessen. Du arbetar med att genomföra undersökningar/marknadsanalyser, administrativa arbetsuppgifter (diarieföring, registervård i olika system), avrop, direktupphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar upphandlingar samt med olika analyser.

Tjänsten som inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner.

Om arbetsplatsen
Haninge och Nynäshamns kommun har sedan 2012 haft en gemensam upphandlingsnämnd. Ett arbete med att avveckla den gemensamma upphandlingsnämnden är uppstartat och skall färdigställas under 2024. Detta innebär att upphandlingsverksamheten till största del kommer ske i egen organisation med successivt övertagande under året.

Enheten Inköp- och Upphandling tillhör Ekonomiavdelningen vid Kommunstyrelseförvaltningen och kommer att bestå av fyra personer. Du kommer rapportera till Inköps- och Upphandlingschef och din placering är på kontoret i Nynäshamn med möjlighet att arbeta på distans.

Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:


• relevant akademisk eller YH-utbildning inom inköp och upphandling, juridik eller ekonomi 
• erfarenhet och kunskap inom upphandlingslagstiftningen genom anställning eller praktik
• mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl tal som skrift
• goda kunskaper i office-paketet

Det är meriterande om du har: 


• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor

Personliga egenskaper vi letar efter:

För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad och ordningsam och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning.

Det här erbjuder vi dig

• Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. 


• Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. 


• Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter.


• Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag.


• Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning.


• Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: KS/2024/0191/023 Visa mindre

STRATEGISK INKÖPARE

Ansök    Mar 20    Jobbusters AB    Inköpare
Arbetsuppgifter I rollen som Strategisk Inköpare är ditt främsta ansvar att leda komplexa affärsuppgifter inom vår kunds verksamhet och samarbeta med affärsområdesledare i en tvärfunktionell miljö. Målet är att hitta nya och hållbara lösningar för att säkerställa framgångsrikt genomförande av investeringsprojekt och andra inköpsaktiviteter för våra kunds anläggningar/industrier i Sverige. Dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara: - ... Visa mer
Arbetsuppgifter
I rollen som Strategisk Inköpare är ditt främsta ansvar att leda komplexa affärsuppgifter inom vår kunds verksamhet och samarbeta med affärsområdesledare i en tvärfunktionell miljö. Målet är att hitta nya och hållbara lösningar för att säkerställa framgångsrikt genomförande av investeringsprojekt och andra inköpsaktiviteter för våra kunds anläggningar/industrier i Sverige.

Dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:
- Samarbeta och arbeta med intressenter för att säkerställa implementering av vår kunds strategiska och taktiska mål.
- Lokalisera och arbeta aktivt med potentiella leverantörer av material och/eller tjänster över hela världen.
- Stödja riskhantering och alla aspekter av HSSE från anbud till utförande.
- Upprätta, granska och förhandla capex-kontrakt och andra relevanta avtal av alla slag.
- Led arbetet för att säkerställa utmärkt inköps- och teknisk prestanda vid periodiska omstarter.
- Driva interna utvecklings- och kostnadseffektivitetsprojekt inom inköps- och affärsområden.
- Arbeta med juridiska och finansiella intressenter och andra inom vår kund för att uppnå full efterlevnad.



Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Kvalifikationer
- Du har en Masterexamen i Mekanik, Kemiteknik, Ekonomi eller Juridik
- Du har 5+ års professionell kommersiell erfarenhet inom inköp, företrädesvis inom processindustrin
- Du har förståelse för EPC- och EPCM-projektdesign och genomförande
- Du har kunskap om grundläggande avtalsrätt, inklusive svenska industriavtalsuppsättningar
- Du kommunicerar flytande på svenska och engelska
- Du har bra färdigheter i MS Office och andra relevanta IT-verktyg

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Strategisk Inköpare så har du utmärkta kommunikations- och förhandlingsförmågor, samt en stark drivkraft för affärssuccé och punktlig leverans. Du har en självständig attityd som är präglad av hög integritet. Du är förmögen att arbeta självständigt och hantera uppgifter samt komplex problemlösning under hög tidspress. Med din ekonomiska kunskap och starka administrativa färdigheter är du rustad för att möta de utmaningar du ställs inför.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2024-05-02 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-04-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund med placering i Nynäshamn. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Visa mindre

Två strategiska inköpare till ny enhet

Ansök    Jun 5    Nynäshamns kommun    Inköpare
Vill du vara med och bygga upp Nynäshamns kommuns nya inköpsverksamhet? Då behöver vi dig! Vi söker nu två strategiska inköpare! Välkommen till vårt team på Inköps- och Upphandlingsenheten. Arbetsuppgifter Arbetet kommer initialt innebära att tillsammans med ansvarig chef fastställa arbetsformer, processer och att säkerställa ett tryggt övertagande av upphandlingsverksamhet från den tidigare gemensamma verksamheten.   Då vi söker efter två strategiska in... Visa mer
Vill du vara med och bygga upp Nynäshamns kommuns nya inköpsverksamhet? Då behöver vi dig! Vi söker nu två strategiska inköpare! Välkommen till vårt team på Inköps- och Upphandlingsenheten.

Arbetsuppgifter
Arbetet kommer initialt innebära att tillsammans med ansvarig chef fastställa arbetsformer, processer och att säkerställa ett tryggt övertagande av upphandlingsverksamhet från den tidigare gemensamma verksamheten.  

Då vi söker efter två strategiska inköpare kommer det att finns en indelning i upphandlingar/avtal med AB/ABT och ABFF samt övriga ramavtal.

Som strategisk inköpare kommer du att i tätt samarbete med beställare i olika delar av verksamheten samordna, planera, genomföra upphandlingar och följa upp avtal inom till exempel:


• tekniska konsulter, drift-, bygg- och anläggningsentreprenader
• varor och tjänster (ramavtal)

Rollerna innefattar också administrativa arbetsuppgifter som till exempel diarieföring och registervård i olika system. 

Om arbetsplatsen
Haninge och Nynäshamns kommun har sedan 2012 haft en gemensam upphandlingsnämnd. Ett arbete med att avveckla den gemensamma upphandlingsnämnden är uppstartat och skall färdigställas under 2024. Detta innebär att upphandlingsverksamheten till största del kommer ske i egen organisation med successivt övertagande under året.

Enheten Inköp- och Upphandling tillhör Ekonomiavdelningen vid Kommunstyrelseförvaltningen och kommer att bestå av fyra personer. Du kommer rapportera till Inköps- och Upphandlingschef och din placering är på kontoret i Nynäshamn med möjlighet att arbeta på distans.

Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:


• YH-, universitet/högskoleutbildning med teknisk, ekonomisk- och/eller juridisk inriktning till exempel entreprenadingenjör eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
• minst fem års praktisk erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt LOU/LUF
• erfarenhet av upphandling inom teknik- och samhällsbyggnadsområdet och standardavtal som AB, ABT, ABK och referensverk som AMA
• mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl tal som skrift
• goda kunskaper i office-paketet

Personliga egenskaper vi letar efter

För att trivas i rollen som strategisk inköpare är du en målmedveten och lösningsorienterad person. Du är analytisk och har lätt att se samband och helheter samt trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Vidare är du strukturerad och ordningsam i ditt sätt att arbeta mot deadlines.

Du har en hög personlig mognad då rollen ställer höga krav på din förmåga att samarbeta, skapa goda relationer och hantera avtal. Det är självklart att du har gott omdöme och god etik då du som inköpare ska förhålla dig gentemot lagar, förordningar, avtal, interna och externa intressenter i ditt dagliga arbete.

Det här erbjuder vi dig

• Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. 


• Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. 


• Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter.


• Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag.


• Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning.


• Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete.

Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal lediga befattningar: 2

Ref. nr: KS/2024/0191/023 Visa mindre

Strategic Purchaser & Turn Around Lead

Ansök    Jan 30    Nynas AB    Inköpare
For the Supply Chain Procurement department we are recruiting a Procurement Professional. The position will deliver strong commercial- and contractual support within our sourcing- and investments projects, including leading the Procurement activities during the Refinery's periodical maintenance turn-around. About the Role Your key responsibility is to drive complex commercial tasks within Nynas' and with the Business Area leaders in a cross functional envi... Visa mer
For the Supply Chain Procurement department we are recruiting a Procurement Professional. The position will deliver strong commercial- and contractual support within our sourcing- and investments projects, including leading the Procurement activities during the Refinery's periodical maintenance turn-around.
About the Role
Your key responsibility is to drive complex commercial tasks within Nynas' and with the Business Area leaders in a cross functional environment, to find new & solid solutions to ensure successful implementation of investment projects and other sourcing activities within Nynas Refineries in Sweden
Liaise and work with stakeholders to ensure implementation of Nynas strategic- and tactical goals.
Locate and work actively with potential sources of materials and/or services world-wide.
Support risk management and all aspects of HSSE from tender to execution.
Outline, review, and negotiate capex-contracts and other relevant agreements of all sorts.
Lead the work to ensure excellent procurement & technical performance in periodical turn-around
Drive internal development- and cost effectiveness projects within procurement- and business areas.
Work with Legal and Finance stakeholders and other across Nynas to achieve full compliance.

About You
The successful candidate has a master’s degree in mechanical or Chemical science, Business or Law. The position would require at least 5-7 years of professional commercial experience in the field of procurement, engineering and Contract-Management, ideally from the process industry. This includes a developed understanding for design and execution of EPC- and EPCM projects, as well as for Mechanical Maintenance projects. The position requires skilled knowledge in basic contract- or business law, including Swedish industrial contract sets, and of course to be fluent in Swedish and English and a proficient user of MS Office and other relevant IT tools.
To do well in this position you are down to earth and excellent in client communication with very good negotiation skills. You have a natural drive for business and on-time-delivery of success with a self-reliant attitude, including a high level of integrity. You must be used to work very independently and to handle tasks and complex problem-solving under high time pressure. You are financially literate coming with strong administrative skills.
What we can offer
For you working remote and On the Go comes naturally, and the position further requires short notice traveling to some extent. The position is based at our Refinery in Nynäshamn, but you can also work from our new head office on the 26th floor located near Gullmarsplan in Stockholm.
In turn, we offer very challenging tasks in a highly creative and international environment that allows you to continuously learn new things, to utilize all your skills and to grow both personally and professionally. The role offers opportunities to interact with highly skilled colleagues at various technical and commercial departments globally.
About Nynas
Solutions for the transition to a sustainable society. Nynas offers bitumen and Naphthenic specialty products for applications that touch people’s lives every day, for example in electrification and road infrastructure. Our core competence is to refine heavy molecules into high performance, long-lasting specialty products. We operate in an international market with a strong focus on Europe, working closely with customers to create solutions to meet challenges and capture opportunities in the transition to a sustainable society.
Contact and application
Jan Byström, CPO
Phone 070 216 7117, [email protected]
We look forward to receiving your application! Visa mindre

Inköpssamordnare sökes till en verksamhet i Nynäshamn

Ansök    Jun 3    Bemannia Kontor AB    Inköpare
Har du erfarenhet av arbete med LOU och en utbildning i lagen om offentlig upphandling? Då har jag ett uppdrag för dig. Om uppdraget Vår kund i Nynäshamn söker just nu en inköpssamordnare. Uppdraget förväntas starta vecka 26 och är en visstidsanställning. Tjänstgöringsgraden är: 60% men möjligheter till en omfattning av 100% är goda, vid erfarenhet av bokföring. Dina arbetsuppgifter - Kunna stötta verksamheterna vid direktupphandlingar med anbudsförfrå... Visa mer
Har du erfarenhet av arbete med LOU och en utbildning i lagen om offentlig upphandling? Då har jag ett uppdrag för dig.

Om uppdraget

Vår kund i Nynäshamn söker just nu en inköpssamordnare. Uppdraget förväntas starta vecka 26 och är en visstidsanställning. Tjänstgöringsgraden är: 60% men möjligheter till en omfattning av 100% är goda, vid erfarenhet av bokföring.

Dina arbetsuppgifter

- Kunna stötta verksamheterna vid direktupphandlingar med anbudsförfrågningar, avtal (främst bollplank), utskick av anbudsförfrågan, besvarande av frågor samt i vissa fall delta i anbudsöppning
- Introduktion och utbildning av nya användare i verksamhetens direktupphandlingsmodul
- Administrera direktupphandlingsmodulen
- Administrera verksamhetens inköpsanalys, Hypergene, samt vara behjälplig för verksamheterna


Dina kvalifikationer

- Lägst gymnasieutbildning
- Dokumenterad utbildning i Lagen om offentlig upphandling, LOU
- Erfarenhet av arbete med LOU
- Goda datakunskaper: i MS Office

Meriterande
- Genomfört direktupphandlingar i offentlig sektor
- Erfarenhet av arbete i offentlig sektor


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare: [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre